اپلیکیشن
پرطرفدار

چگونه پست های اینستاگرام وارد اکسپلور می شوند؟

اگر شما یک بازاریاب رسانه های اجتماعی هستید، پس اپلیکیشن اینستاگرام احتمالا جزء اولویت های شماست. باتوجه به اینکه برندهای زیادی در این پلتفرم وجود دارند که هر کدام محتوای منحصر به فرد خود را آپلود می کنند، ضروری است که به فکر راه هایی برای قرار گرفتن در دید مخاطب باشید.

اکسپلور (Explore) اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به مخاطبان گسترده‌تری نشان دهید. اما چگونه می‌توان پست‌های خود را در این بخش محبوب قرار داد؟ در ادامه با مجله آموزشی تینامگ همراه باشید تا به جزئیات و استراتژی‌هایی برای رسیدن به این هدف موثر بپردازیم. اما قبل از اینکه به تمام این موارد بپردازیم، یک سوال وجود دارد که باید به آن پاسخ دهیم.

 

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام جایی است که اینستاگرام توسط الگوریتم های هوش مصنوعی، محتوای پیشنهادی را برای کاربرانش به نمایش می گذارد. هر کاربر محتوای متفاوتی را در صفحه اکسپلور خود خواهد دید و این براساس پست هایی است که لایک می کند و پیج هایی که فالو می کند. به بیان ساده، اکسپلور مجموعه ای از پست های پیشنهادی برای شخص شما است که اینستاگرام فکر می کند ممکن است از آن ها لذت ببرید.

اینستاگرام می گوید بیش از ۵۰ درصد کاربران این شبکه اجتماعی از صفحه اکسپلور استفاده می کنند. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد که این یعنی ۵۰۰ میلیون کاربر به طور فعال صفحه اکسپلور را چک می کنند.

اما اینستاگرام چگونه تصمیم می گیرد که کدام پست ها در اکسپلور ظاهر شوند؟ این تصمیم توسط الگوریتم آن گرفته شده است، و معیارهای آن عبارتند از:

پست هایی که فالوورهایتان لایک کرده اند

پست هایی با تعامل اجتماعی بالا

تبادل پستها و مخاطبان با پیج های همکار

اواسط سال ۲۰۱۹، اینستاگرام تغییراتی در صفحه اکسپلور خود انجام داد. آن ها فیلترهایی را به بالای صفحه اضافه کردند تا کاربران بتوانند محتوای خاصی را پیدا کنند که مورد نیازش است. آن ها همچنین دو فیلتر خاص را برای اولین بار قرار دادند: IGTV و Shop. پس از آن کانال هایی با موضوع خاص قرار گرفتند و اینستاگرام برای برخی پیج ها نیز استوری را در صفحه اکسپلور جای داده است.

اکسپلور اینستاگرام

 

مزایای ورود به صفحه اکسپلور

در حال حاضر، باید روشن باشد که ورود به صفحه اکسپلور یک مزیت آشکار دارد؛ افراد بیشتری محتوای شما را خواهند دید. این کار به نوبه خود می تواند مزایای مرتبط دیگری نیز به شما بدهد:

1. بازدید و بازخورد بالای پست و برقراری تعامل بیشتر با مخاطبان.

2. معرفی کسب و کار خود به افرادی که همکاران شما را فالو می کنند و به دنبال خدمات یا محصولی هستند که شما ارائه می دهید. زیرا افرادی که پروفایل شما را از صفحه اکسپلور بررسی می کنند، اگر محتوای شما را دوست داشته باشند، ممکن است شما را فالو کنند.

 

چگونه وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شویم؟

الگوریتم اینستاگرام تعیین می‌کند که چه محتوایی در صفحه اکسپلور نمایش داده شود. این الگوریتم بر اساس علاقه‌مندی‌های کاربران، تعاملات آن‌ها با محتوای مختلف و رفتارهای قبلی آن‌ها عمل می‌کند. به عبارت دیگر، این الگوریتم به دنبال نمایش محتواهایی است که احتمالاً کاربران با آن تعامل خواهند داشت.

 

1. تولید محتوای باکیفیت و جذاب

برای ایجاد یک پست موفق، اینکه فقط زمانی پست بگذارید که مخاطبان شما آنلاین هستند کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که در حال ارسال محتوایی جالب و مفید نیز هستید. با انتشار محتوای جذاب می توانید بیش ترین تعامل را داشته باشید، بنابراین به احتمال زیاد پست شما در صفحه اکسپلور اینستاگرام به نمایش در خواهد آمد.

به نوع پست هایی که کاربران بیش ترین تعامل را با آن داشتند توجه کنید. آیا مخاطبان شما ویدئو را بیشتر از عکس دوست دارند؟ محتوای خنده دار را دوست دارند یا محتوای الهام بخش؟ اگر بتوانید به این سوالات پاسخ دهید، به اطلاعات کافی برای ساخت بهترین نوع پست، در بهترین زمان، برای مخاطبان خود مجهز خواهید شد. و این موضوع تقریبا تعامل با پست های شما را تضمین می کند.

ابزار تحلیلی خود اینستاگرام هم این کار را بسیار ساده تر می کند. زیر بخش Posts در Insights، می توانید بهترین پست ها / استوری های در حال اجرا را براساس معیارهای مختلف – تعامل، دسترسی، برداشت و غیره، دسته بندی کنید.

محتوایی که تولید می‌کنید باید به شکلی باشد که توجه کاربران را به خود جلب کند. چندین عنصر می‌توانند به ایجاد محتوای جذاب کمک کنند:

 تصاویر و ویدیوهای باکیفیت

تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش تعامل کاربران و ورود به بخش اکسپلور است. اینستاگرام به ویدئوهایی با کیفیت بالا و محتوای جذاب، بیشتر اهمیت می‌دهد. ویدئوهایی که در همان چند ثانیه اول بتوانند مخاطب را جذب کنند، احتمال بیشتری دارند که بازدید و تعامل بالایی داشته باشند. محتوای خلاقانه، داستان‌سرایی خوب، و استفاده از المان‌های بصری جذاب می‌تواند باعث ماندگاری کاربر شود.

ریلز اینستاگرام

ویدئوهایی که تا انتها توسط کاربران مشاهده می‌شوند، بیشتر مورد توجه الگوریتم اینستاگرام قرار می‌گیرند. بنابراین تلاش کنید که ویدئوی شما به گونه‌ای باشد که کاربران تا انتها آن را ببینند. تینامگ

 

 محتوای مرتبط و ارزشمند

محتوای شما باید مرتبط با موضوع پیج و نیازهای مخاطبان باشد. محتوای آموزشی، سرگرم‌کننده، الهام‌بخش یا راه‌حل‌محور می‌تواند انگیزه‌ای برای کاربران به وجود آورد که با پست شما تعامل کنند.

 استفاده از کپشن‌های جذاب

متن زیر پست یا کپشن، می‌تواند کاربران را ترغیب به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا اشتراک‌گذاری پست کند. سعی کنید سؤالات جذاب بپرسید یا از عباراتی استفاده کنید که مخاطب را به تعامل تشویق کند.

 

2. استفاده از لوکیشن و هشتگ ها

لوکیشن و هشتگ ها ابزارهای بسیار قدرتمندی در اینستاگرام هستند، زیرا پست های شما را برای افراد بیشتری در دسترس قرار میدهد، به این معنی که شما قادر خواهید بود فورا به افرادی که هنوز فالوور شما نیستند، دسترسی پیدا کنید. و اگر کسب و کار شما محدود به موقیت مکانی شما باشد می‌توانید مخاطبان نزدیک به محل کارتان را جذب کنید.

هشتگ گذاری اینستاگرام

برای هشتگ گذاری دقت داشته باشید که حداکثر مجاز برای هشتگ گذاری 30 هشتگ می‌باشد اما برای جلوگیری از اسپم شدن پستتان توصیه می‌شود که حداکثر از تعداد 11 هشتگ پر استفاده و مرتبط با محتوای پست استفاده کنید. استفاده از تعداد هشتگ های بالا، کم استفاده و نا مرتبط با محتوای پست می‌تواند تاثیر منفی بر روی پست و پیج شما داشته باشد.

 

3. زمانی که افراد فعال هستند پست کنید

یکی از بهترین نکات اینستاگرام که حتما خواهید شنید، پست گذاشتن در زمان هایی است که دنبال کنندگان شما بیش ترین فعالیت را دارند. این توصیه خوبی است؛ این یعنی اگر پست شما جدید باشد، در فید دنبال کنندگان شما نشان داده خواهد شد. و اگر بتوانید پست های خود را به زمانی که دنبال کنندگان شما فعال تر هستند، اختصاص دهید، به احتمال زیاد تعامل بالاتری خواهید داشت، که کلید ورود پست های شما به صفحه اکسپلور است.

و خوشبختانه فهمیدن اینکه چه زمانی دنبال کنندگان شما فعال تر هستند کار سختی نیست. اگر یک حساب تجاری اینستاگرام دارید، می توانید به بخش مخاطبان در تب Insights بروید و ببینید که دنبال کنندگان شما چه زمانی فعال تر هستند، هم بصورت ساعتی و هم بصورت روزانه.

بررسی آمار پست های اینستاگرام

همچنین، می توانید از ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده کنید که این تحلیل ها را برای شما فراهم می کند. برای مثال Zoho Social می تواند از داده های تعامل گذشته برای برند شما استفاده کند و سپس بهترین زمان ها را برای شما پیش بینی کند تا پست بعدی خود را به همراه درصد دنبال کنندگان شما که احتمالا در آن زمان آنلاین خواهند بود، ایجاد کنید.

 

4. مخاطبان را ترغیب به تعامل با پست کنید

تعامل شامل تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و سیو شدن پست‌های شماست. اگر پستی به سرعت تعامل بالایی بگیرد، احتمال وارد شدن آن به اکسپلور بیشتر است. یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از این موضوع، تشویق مستقیم مخاطبان به تعامل با پست های شماست.

سوالاتی را در کپشن های خود بگنجانید تا دنبال کنندگان شما بتوانند در قسمت نظرات به آن ها پاسخ دهند و در نتیجه مکالمه ای را با شما آغاز کنند. حتی می توانید از دنبال کنندگان خود بخواهید که دوستانشان را در پست های شما تگ کنند، پست شما را به اشتراک بگذارند یا ذخیره کنند. این یک استراتژی عالی برای افزایش شانس ورود پست شما به اکسپلور است.

 

5. از پست هایی که هم اکنون در صفحه اکسپلور قرار دارند یاد بگیرید

ترفندی که می تواند واقعا برای شما کاربردی باشد، نگاه کردن به پست هایی است که در صفحه اکسپلور شما ظاهر می شوند. اگر حساب های اینستاگرام را دنبال می کنید یا با پست های مرتبط با صنعت خود درگیر هستید، صفحه اکسپلور شما بینش های زیادی در مورد اینکه الگوریتم اینستاگرام به چه نوع محتوایی توجه می کند و مخاطبان آینده شما دوست دارند چه نوع محتوایی را ببینند، به شما خواهد داد.

اگر پستی را در صفحه اکسپلور مشاهده می کنید که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارد، احتمال دارد که تعامل خوبی داشته باشد. به یاد داشته باشید که از هر پستی که در صفحه اکسپلور نمایش داده می شود، چیزی برای یادگیری وجود دارد. نگاهی دقیق به آن ها بیندازید، سپس به این فکر کنید که چگونه می توانید برخی از این عناصر را در پست های خود جای دهید.

 

6. با پیج های همکار تبادل کنید

سعی کنید در پستها، تصاویر، کپشن‌ها و استوری هایی که می گذارید اکانت اینفلوئنسرها و برندهای دیگر را تگ کنید (پیج هایی که در حیطه کاری یا خدمات شما فعالیت دارند)

پست ها را هم در صفحه خود و هم در صفحه همکارتان که در حوزه کاری شما فعالیت دارد تبلیغ کنید و سپس محتوای ایجاد شده توسط همکارتان را در پیج خود منتشر کنید. این یک روش عالی برای افزایش ایجاد تعامل از سوی مخاطبانی است که همکار شما قبلا آن ها را جمع‌آوری کرده و این تعامل نیز شانس شما را برای ورود به اکسپلور بالا می برد.


همچنین بخوانید: چگونه پیج اینستاگرام را وارد نتایج جستجوی گوگل کنیم؟


جمع بندی

وارد کردن پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام نیازمند رعایت یک سری اصول و استراتژی‌های خاص است. شما باید محتوای باکیفیت و جذاب تولید کنید، هشتگ‌های مناسبی استفاده کنید و با مخاطبان تعامل خوبی برقرار کنید. همچنین زمان‌بندی مناسب و استفاده از ویدیوها و ریلزها می‌تواند به شما کمک کند تا شانس دیده شدن پست‌ها در اکسپلور را افزایش دهید.

ادمین تینامــــگ

تینامــــگ با هدف انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد طبق آخرین تکنولوژی روز جهان فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا