اخبار

ویژگی‌های جدید امنیتی به مرورگر کروم اضافه شد

به گزارش مجله خبری تینامگ گوگل ویژگی‌های جدید امنیتی در مرورگر Chrome را در سپتامبر ۲۰۲۴ اعلام کرد.

با جدیدترین نسخه کروم می توانید از قابلیت ارتقایافته Safety Check بهره ببرید، اعلان های ناخواسته وب سایت ها را راحت تر حذف کنید و تنها برای یک بار اجازه انتخاب به یک سایت بدهید.

ویژگی جدید Safety Check اکنون به صورت خودکار در پس زمینه کروم اجرا می شود و گام های فعالانه تری برای حفظ امنیت شما بر می دارد. همچنین شما را از اقداماتی که انجام می دهد، از جمله لغو مجوز سایت هایی که دیگر از آن ها بازدید نمی کنید، مسدود کردن اعلان های بالقوه ناخواسته و موارد دیگر مطلع خواهد کرد. علاوه بر این، Safety Check به شما یادآوری می کند که آیا چیزی به توجه شما نیاز دارد یا خیر، مانند یک مساله امنیتی که باید به آن رسیدگی شود. Safety Check همچنین با لغو خودکار مجوزهای اطلاع رسانی از سایت های اسپم، از اعلان های آزار دهنده محافظت خواهد کرد.

در نسخه دسکتاپ، Safety Check شما را از افزونه های کرومی نصب شده که ممکن است خطر امنیتی برای شما داشته باشند آگاه می‌سازد، سپس شما را به صفحه افزونه ها می برد و یک لیست با کنترل های سریع برای حذف آن ها نشان می دهد.

مثل همیشه، Safety Check به شما کمک می کند تا از آخرین وصله های امنیتی اطمینان حاصل کنید و رمزهای عبور خود را برای خطرات امنیتی احتمالی بررسی کنید. همچنین گزینه ای برای فعال کردن محافظت های Google Safe Browsing در اختیارتان قرار می گیرد که به شما اجازه می دهد سطح محافظتی که ترجیح می دهید را انتخاب کنید.

در دستگاه های پیکسل و به زودی در دستگاه های اندرویدی می توانید به سادگی روی دکمه “اشتراک” مستقیما روی کشوی اعلان ها ضربه بزنید تا دریافت اعلان ها از آن محل متوقف شود. این ویژگی در حال حاضر منجر به کاهش ۳۰ درصدی حجم اعلان در دستگاه های پیکسل پشتیبانی شده است.

ویژگی‌های جدید امنیتی به مرورگر کرومد

 

اعطای مجوزهای یک بار وب سایت

مجوزهای یک بار مصرف برای کروم در اندروید و دسکتاپ به شما کنترل بیشتری روی داده هایی که با وب سایت ها به اشتراک می گذارید می دهد. با این ویژگی، شما می توانید مجوزهای انتخابی ( مانند دسترسی به دوربین یا میکروفون) را تنها برای یک بار به یک سایت اعطا کنید و به شما کمک می کند تا حریم خصوصی آنلاین خود را بهتر مدیریت کنید. زمانی که سایت را ترک کنید، کروم مجوزها را لغو خواهد کرد. این سایت تا زمانی که شما مجددا اجازه استفاده از این مجوزها را صادر نکنید، قادر به استفاده از آن ها نخواهد بود.

با این ویژگی های جدید، می توانید همچنان به کروم برای تجربه مرور امن تر متکی باشید که به شما کنترل بیشتری روی نحوه گشت و گذار در اینترنت می دهد.

ادمین تینامــــگ

تینامــــگ با هدف انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد طبق آخرین تکنولوژی روز جهان فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا