اخبار

پیشرفته ترین ربات هوش مصنوعی انسان نما Figure 02

Figure 02 نسبت به نسل قبلی خود فرم فکتور زیباتری دارد و موسس، آن را پیشرفته ترین هوش مصنوعی جهان می داند.

جدیدترین نسخه انسان نمای رباتیک Figure 02 چند روز پیش فاش شد. موسس و مدیرعامل این شرکت، برت ادکاک، یک ویدیوی دمو منتشر کرد که مهارت و حرکات این ربات را به نمایش می گذاشت و عمدتا قابلیت های آن را در اجرای آزمایشی گروه BMW اسپارتانبورگ به نمایش می گذاشت.

 

Figure 02 با ارتفاع 65 و وزن ۷۰ کیلوگرم از نسل قبلی خود باریک تر است و مهم ترین ویژگی آن عدم وجود کابل خارجی برای تسهیل تست و تعمیرات است. در حال حاضر کابل ها روی بدنه یکپارچه شده اند. از نظر قابلیت های محاسباتی و هوش مصنوعی، Figure 02 از Figure 01 پیشی می گیرد.

 

دست ها

با توجه به اینکه حرکات دست یکی از پیچیده ترین بخش های فرآیند تولید انسان نما است، افزایش مهارت دست در Figure 02 با ۱۶ درجه آزادی یک شاهکار قابل توجه است. آدوک در پستی گفت که دست های پنج انگشتی برای رباتیک عمومی حیاتی هستند، اما رباتیکیست های سنتی اغلب تردید دارند.

با توجه به کم ترین پیشرفت خارج از پروتز، تیم طراحی باید دست ها را از پایین به بالا طراحی می کرد و همه چیز از ساختار مکانیکی گرفته تا سنسورها، الکترونیک، سیم کشی و سیستم های کنترلی را پوشش می داد. در مقایسه با Figure 01 ، درجه آزادی بیشتری به انگشت شست اضافه شده است.

 

قدرت فن آوری Figure 02

Figure 02 می تواند نمونه کاملی از هوش مصنوعی تجسم یافته یا به قول جنسن هوانگ، هوش مصنوعی فیزیکی باشد. ادکوک که از آن به عنوان پیشرفته ترین هوش مصنوعی جهان یاد می کند، با کمک برخی از بزرگ ترین بازیگران فن آوری در جهان (OpenAI ، مایکروسافت و  NVIDIA) در حال قدرت گرفتن است.

 

ادمین تینامــــگ

تینامــــگ با هدف انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد طبق آخرین تکنولوژی روز جهان فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا